Half juni heb ik een 2-delige hypotheek via mijn financieel adviseur bij Hypotrust aangevraagd, en pas 21 oktober (!!) is eea echt rond.
Hierbij mijn ervaring met hun stugge en klantonvriendelijke foutgevoelige superlange werkwijze:
Ik zal hier proberen het weerbarstige verloop van mijn hypotheekaanvraag en al zijn hobbels te omschrijven, zoals ik aan Hypotrust gemeld heb:
- Half juni wordt mijn 2-delige hypotheek door mijn financieel adviseur bij u aangevraagd.
- Deze informeert mij dat Hypotrust wel erg langzaam is in haar afhandeling. Maar ik ben dan al bijna 7 jaar klant bij Hypotrust, naar tevredenheid, en geef jullie het voordeel van de twijfel.
- We moeten zeer lang wachten op een 1e offerte. Zelfs langer dan de adviseur vreesde�
- In deze 1e offerte kloppen de 2 belangrijkste getallen niet: het rentepercentage én de rentevaste periode. Zeer opmerkelijk.
- Mijn adviseur moet dan veel inspanningen doen om jullie duidelijk te maken dat ik recht heb op het rentepercentage van het moment van aanvragen. Wat ontzettend vreemd is dat dit moet, tenslotte is dit gebruikelijk.
- Er wordt een 2de versie aangevraagd: wederom kloppen de getallen niet!
- Er wordt een 3de versie aangevraagd: wederom kloppen de getallen niet!
- Er wordt een 4de versie aangevraagd (of mss nog meer, ik ben de tel kwijt), waarbij ineens mijn rekeningnummer niet meer klopt! Welke er eerst wel juist in heeft gestaan!
- Bij alle versies krijg ik de opdracht de wijzigingen met pen aan te geven. a = met pen! b = is dat niet jullie taak? c = en dan nog worden de getallen niet juist verbeterd.
- Het is steeds enorm lang wachten (+ 1 maand) op een nieuwe versie, telkens weer! Je krijgt het gevoel dat je steeds onderaan de stapel wordt gelegd, en dat kan dan ook bijna niet anders. En dat om fouten die jullie hebben gemaakt!
- Ik bevond me toentertijd al in de stressvolle situatie van een scheiding. En met jullie super trage afhandeling doen jullie hier echt geen bijdrage aan!
- Doordat jullie er zo extreem lang over doen, ben ik tot 2x toe genoodzaakt diverse documenten opnieuw in te sturen. Daar heb je ten tijde van je scheiding echt geen behoefte aan. Daarnaast moest ik ook hiervoor andere partijen, zoals mijn werkgever, tot 3x toe om hetzelfde document vragen, wat aldaar ook niet gewaardeerd werd.
- Het komt dan tevens vreemd over dat ik van alles opnieuw moet insturen, terwijl jullie je eigen administratie niet op orde hebben.
- Dus: ik geef jullie het voordeel van de twijfel, jullie maken er om onverklaarbare redenen een potje van, wat mij veel extra stress heeft bezorgd. En niet alleen mij.
Hypotrust reageert op mijn klacht met dat ze vinden dat �het dossier en de werkwijze prima verlopen is.� Fijn dat ze zo tevreden zijn over zichzelf, maar het gaat er meestal om of de KLANT tevreden is�
Erg jammer is dat Hypotrust alleen maar oog heeft voor het proces, de cijfers. En niet voor het persoonlijke leed, de stress, die de manier van werken van Hypotrust heeft veroorzaakt. Treurig.
Ze zijn duidelijk van de cijfers, niet van de mensen.
Ik raad Hypotrust logischerwijs van harte af. Wees gewaarschuwd.
Sterke punten
Geen.
Zwakke punten
Zie hierboven