Reviews over Hypotheekverstrekkers


    Even verder kijken

    Review over Florius

    Wanneer het niet hoeft, dan net met deze dochter van ABNAMRO in zee gaan. Zit er niet voor de klant.
    Stug, inflexibel en rekenen maar 1 kant op. Inmiddels twee van dergelijke ervaringen op hele normale service vragen omtrent nieuwe rente vast periode en vooruitbetalen rente. Ik schrik van de inhoud van veel van deze reviews.

    Sterke punten
    Niet bekend

    Zwakke punten
    Nutteloos om aan te dragen

    onduidelijk beoordelingsproces

    Review over BLG

    Wij zijn 2 jaar klant bij BLG wonen. Wij krijgen maandelijks mail over: geld opnemen voor verduurzaming en/of verbouwen middels een bouwdepot of een heropname. Bij het afsluiten van de hypotheek hebben wij minder dan 80% gefinancierd en in de afgelopen 2 jaar netjes afgelost. De beoogde heropname valt ruim onder de 100% van de woningwaarde die bekend is bij BLG wonen.



    We nemen contact op met BLG of het mogelijk is een heropname en/of bouwdepot.

    Nadat de klantenservice alles gecontroleerd heeft kunnen wij ruimschoots het beoogde bedrag lenen. Ze verwijst ons naar onze externe adviseur.


    Bij onze externe adviseur moeten we advieskosten betalen, een nieuw taxatierapport en alle documenten opnieuw aanleveren. Dit verbaasd ons: de woningwaarde is de afgelopen 2 jaar alleen maar gestegen. We willen alleen maar een heropnamen van huidig afgeloste deel. We blijven onder de reeds bekende woning waarde en blijven in het zelfde risicotabel.



    Na contact met de externe adviseur, die exact het zelfde vertelt als in het telefoongesprek met BLG wonen klantenservice, alleen betaal je daar nu �2000,- voor, we kunnen een heropnamen doen.

    BLG wonen stuurt een lijst met documenten die ze willen hebben met een instructie, bijv, geen bsn en het ID document inscannen via de app van Rijksoverheid.

    Alle documenten zijn binnen de gestelde tijd aangeleverd en beoordeeld door de externe adviseur. We krijgen steeds na 4 dagen een document retour van BLG woenen dat iets niet in orde is. Ook al heb je het ID ingescand via de Rijsoverheid app, BLG wonen heeft een opmerking en dan dient het opnieuw aangeleverd te worden. Dit heeft nu al 5 keer plaats gevonden met steeds een ander document. Nog steeds geen akkoord op de aangeleverde documenten.

    Bijvoorbeeld onze ID documenten zijn nog steeds hetzelfde en nog steeds geldig. Via de de Rijsoverheid app worden ze niet geaccepteerd omdat het volgens de beoordelaar van BLG wonen niet leesbaar zijn, er staat een watermerk in conform de voorgeschreven app en het bsn nummer wordt afgeschermd. Daarbij heeft BLG wonen hetzelfde document volledig in bezit zonder enige afscherming of watermerk omdat dit 2 jaar gelden niet aan de orde was. Ga zo maar door.



    Als dit zo langer door blijft gaan vervalt straks ook de geldigheid van onze werkgeverklaring en taxatie.

    Sterke punten
    Klantenservice is zeer vriendelijk en staan je netjes te woord.

    Zwakke punten
    BLG wonen maakt alleen gebruik van (dure)externe adviseurs. Ondanks het nauw volgen van de instructie hoe BLG Wonen de documenten aangeleverd willen hebben blijven er opmerkingen komen. Ook hebben zij het volledige document in bezit en eerder goedgekeurd. Veel kosten voor een relatief kleine aanpassing aan de hypotheek. Iets wat we zeker zullen meenemen in de overweging bij een nieuwe hypotheek, Bij ons is de kans dat 30jaar iets het zelfde blijft zeer klein. De kosten voor aanpassen bij BLG zijn niet in verhouding met wat het oplevert. Los van de irritatie die het meebrengt om alle documenten op hun manier aan te leveren.

    Geen gezondverstand!

    Review over BLG

    Het is verschrikkelijk om bij kleine aanpassing of (kleine) heropname dit voor een normaal tarief te regelen.
    In ons geval ben je gewoon 15% direct kwijt los van de rente over het bedrag wat je gaat betalen.
    Kortom BLG Wonen is heel stug en gezondverstand is er gewoon niet. Alleen veel te dure adviseurs die gewoon niet nodig zijn!!

    Zwakke punten
    Bij elke kleine aanpassing ben je duizenden euros aan adviseurkosten kwijt!

    Florius AFRADER!

    Review over Florius

    het proces tot hypotheek aanvraag duurde enorm lang en voorwaarden en hypotheek bedrag wijzigde steeds in het proces. Onzede datum wens van ons was eind nov 2021 voorbij midden jan 2022. Waardoor onze bouw 2 keer is uitgesteld en wij stevige extra kosten hebben gemaakt. Daarna geen enkele tegemoedkoming of invloed op de tijdlijn van de bank.
    doen zeker hun best voor je maar invloed is beperkt.
    mijn Advies ga hier niet naar toe voor een (complexere) hypotheek.

    Sterke punten
    NIETS

    Zwakke punten
    Komen afspraken niet na, lastog ,ee te communiceren, wijzigen voorwaarden etc in het proces

    Zeer zeer slecht

    Review over De Hypotheekshop

    Ik had een afspraak voor informatie verstrekking, betreft wat voor hypotheek ik nog zou kunnen krijgen. Alleen maar informatief. Ik kreeg een mail, of ik even op een cloud mijn prive informatie wilde doorsturen. Zelfs met kopie paspoort. NEE. Dat doe ik pas als ik gek ben.
    Daar gekomen verwachtte ik een luchtig gesprek betreft mijn situatie. Maar mondeling uitleggen werd afgesneden met de vraag of ik even mijn DigiD code gaf! Nee, pas als ik gek ben of zijn complete privileges ken! Ik wil alleen wat informatie. Dus de informateur zei direct dat ik dan weg kon gaan. En dat was mijn gevoel ook. Die meneer weet werkelijk niet meer wat klanten zijn en hoe die te bedienen. En de regels van dat gebeuren moeten hard aangepakt worden, want ZO GA JE NIET MET MENSEN OM! Online zelf opzoeken is veel makkelijker, beter en zeker klantvriendelijker dan de hypotheekshop waar ik ben geweest; de computer.

    Sterke punten
    De koffie was goed

    Zwakke punten
    Alle andere invulbare mogelijkheden (zelfs vieze vlekken op het tapijt!)

    De meest stugge bank van Nederland

    Review over BLG

    Zoals alle financiele dienstverleners vindt ook BLG Wonen zich een hypotheekverstrekker die met je mee denkt. Niets is minder waar. Wat voor vraag of verzoek je hebt, het antwoord is altijd: kan niet, wil niet. Een greep uit alle "nays":
    1) ik wilde extra aflossen en heb meerdere hypotheekdelen, waarvan 1 heel kleintje. Kan ik die dan in een keer aflossen? Nee kan niet, maximaal 10% per jaar en geldt per leningdeel.
    2) Extra afgelost en huis meer waard geworden. Gaat mijn rente nu omlaag? Nee meneer, dat geldt niet voor uw type hypotheek. Huh, hebben jullie verschillende vormen dan? Daar is echt niks van terug te vinden. En dan hebben we het nog niet over de voorwaarden waaraan je dan moet voldoen.
    3) BLG biedt "heropname" van afgeloste hypotheek aan. Handig denk je, als je toch je badkamer wil verbouwen. Wat ze niet zeggen is dat je door dezelfde hoepels mag springen als wanneer je een grote aanpassing aan je hypotheek doet. Dus, verplicht adviseurtje a raison van 2000€, volledige taxatie van je woning van 700€ en dan alle andere tijd en kosten. Totaal niet interessant dus. Enige vorm van coulance of gezond verstand in de beoordeling is er niet.
    3) je kan maandelijks aflossen op je lineaire hypotheek maar je kan alleen kiezen voor verkorting van je looptijd. Daar zit toch niemand op te wachten?
    4) ze verplichten dus een adviseur maar je mag alleen kiezen uit adviseurs die met hen samenwerken en die zijn extreem duur. 2000€ voor een kleine wijziging is echt het minimale.

    Nog 6 jaar doorbijten en dan is mijn rentevaste periode voorbij, en dan kan ik eindelijk overstappen. Ik kies wel iets execution-only, dat scheelt enorm veel advieskosten.

    Sterke punten
    ik heb ze nog niet gevonden.

    Zwakke punten
    - niet execution only, dus voor elke scheet heb je een dure, door BLG aangewezen, adviseur nodig
    - BLG aangesloten adviseurs zijn heel duur
    - klantenservice doet ook niks en wil ook niks, verwijst alleen maar naar adviseurs door
    - relatief hoge rente en er zit geen staffel op tov loan-to-value, in tegenstelling tot wat er op de site wordt aangeboden

    Bijzonder slecht

    Review over Florius

    Goed begin is normaal het halve werk maar zodra je geld moet ontvangen geven ze niet thuis service is bijzonder slecht

    Sterke punten
    Niks

    Zwakke punten
    Alles gewoon kut bedrijf

    help

    Review over BLG

    Verschrikkelijk. Het heeft eerst bijna 1 jaar geduurd voordat alles rond was. Er werden ongelofelijk domme opmerkingen gevraagd en de behandeling duurde zo lang dat ik de documenten opnieuw kon aanvragen. In september wordt gevraagd voor een resultatenrekening. Uit een export van mijn online omgeving wordt automatisch per jaar de export gemaakt. Wanneer die export dus in september is gemaakt geld dit t/m september. Nee er moest een nieuwe export gemaakt worden niet van het hele jaar maar t/m september.... Oja en alle informatie moest opnieuw worden aangeleverd want we waren 6 weken verder. BahBahBah!

    Doordat ze niet vooraf bekeken of het voldeed aan hun eisen kon ik tot 4 keer toe alles zoals werkgeversverklaringen opnieuw aanvragen. Nu is eindelijk alles rond... krijgen ze het bouwdepot niet in de online omgeving en kan ik hierdoor niets declareren. Manmanman wat een amateurs!

    Sterke punten
    nog niet gezien

    Zwakke punten
    behandeltermijn, überhaupt het werk, beoordeling

    Te slecht voor woorden

    Review over CMIS Nederland

    Wij zijn nu 16 maanden bezig om van onze hypotheek bij CMIS af te komen.\\r\\nTotaal geen medewerking,ze houden het elke keer tegen! Dan klopt dit niet, dan hebben ze dat nog nodig, dan is er een technische storing, een week later nog steeds een technische storing, een volmacht voor Mn tussenpersoon mag niet, een maand later zijn ze � vergeten �de omzetting te doen zodat de afspraak om te tekenen bij de notaris niet door kan gaan. Maar ondertussen blijven ze elke maand de hypotheek afschrijven, terwijl we al een jaar voor 200� netto! minder konden zitten.\\r\\n�Nooit meer doe ik met hun zaken� zijn de woorden van onze tussenpersoon ,die er echt verstand van heeft.\\r\\nWij zijn ondertussen furieus en overwegen stappen. Maar wel als de handtekening is gezet, anders hebben ze weer een reden om alles tegen te houden!!!

    Sterke punten
    Géén, ze verdienen die ene ster ook niet

    Zwakke punten
    Zie review

    Geen Service

    Review over Obvion

    Ik had de weloverwogen keuze gemaakt om mijn hypotheek over te sluiten, de boete voor lief te nemen en daarmee de rentelast te hanteren. Dus een offerte aangevraagd en daarna niks meer gehoord. Op de laatste dag waarop ik kon reageren werd ik gebeld en kreeg ik de vraag wat ik nu eigenlijk wilde om ik niets liet horen. De reden was dat ik nooit een offerte heb ontvangen. Ik heb toen een mail gestuurd dat ik nooit een offerte heb ontvangen en dat ik graag hoorde hoe nu verder en wat er fout is gegaan. Hierop kreeg ik geen reactie. Wel werd ik gebeld waarom ik niet een nieuwe aanvraag voor een offerte heb ingediend omdat deze afspraak met mij gemaakt zou zijn. De houding bij de klantenservice is niet klantgericht, je wordt aangesproken als iemand die zich niet aan een afspraak houdt en je moet zelf actie ondernemen om iets recht te zetten. Ik kreeg ook het advies om na het indienen van de aanvraag voor een offerte te bellen om na te vragen of de aanvraag wel ontvangen is.

    Sterke punten
    Website is duidelijk en geeft overzichtelijke info.

    Zwakke punten
    Blijkbaar werkt het versturen van gegevens vanuit de website niet vlekkeloos, maar hiervoor neemt Obvion geen verantwoordelijkheid. De houding bij de klantenservice is niet klantgericht, je hebt het idee dat jij als klant maar moet zorgen dat het proces bij Obvion goed loopt.

    Spam met gestolen gegevens.

    Review over Nationaal Bespaarcentrum

    Spam met gestolen gegevens.

    Sterke punten
    geen.

    Zwakke punten
    dievenbende op je gegevens uit.

    hulp tegen Obvion

    Review over Obvion

    Ik zoek mensen die zich willen verenigen tegen Obvion N.V>

    - handelswijze
    - leugenachtige opstelling
    - niet meedenken

    Contact via FB/linkedin

    Sterke punten
    niet

    Zwakke punten
    ontzettend veel

    Obvion gaat harteloos over lijken

    Review over Obvion

    Slechste geldverstrekkers die het geeft in nld ! En let op, ze zijn een onderdeel van de Rabo bank. Totaal geen empathie voor de mens.

    Sterke punten
    Geen sterke punten. Obvion is een k.t bank!

    walgelijke bank Obvion.... niet mee in zee gaan

    Review over Obvion

    Echt een hele slechte hypotheekverstrekker, absoluut niet mee in zee gaan. 5 jaar geknokt om hoofdelijk ontslag ex-partner voor elkaar te krijgen. Dit is geen recht als consument, en een bank heeft hierin vrijheid.
    Vanaf de aanvraag heeft Obvion grove fouten gemaakt, nergens aan meegewerkt, zelfs tegengewerkt. Een walgelijke juridische afdeling, die consumenten probeert kapot te maken. Uiteindelijk heeft is met tussenkomst van Kifid, het hoofdelijk ontslag toegekend, Deze gehele procedure heeft mij € 15.000 gekost..... en Obvion wil geen enkele compensatie vergoeden.

    Een walgelijke bank, echt niet mee in zee gaan. Juridisch consumenten kapot maken, dat lukt Obvion.

    Zwakke punten
    niet constructief,
    oneerlijk
    juridische benadering
    leugenaars

    Top

    Review over Florius

    Altijd heel blij mee. Nu gaan we oversluiten en de financiële voordelen liggen helaas elders.
    Jammer.

    Sterke punten
    Klantenservice

    Zwakke punten
    Niet altijd de goedkoopste

    Boven verwachting

    Review over Hypotrust

    Wij hebben via hypotrust onze hypotheek en bouwdepot afgesloten.
    N.a.v. een heel aantal slechte recensies, had ik een vertekend beeld.
    Dit is volledig rechtgetrokken toen ik contact opnam met de klantenservice over specifieke informatie m.b.t. ons bouwdepot. Ook de opvolgende keren werd ik zeer vriendelijk te woord gestaan en werd ik met alle vragen geholpen. Een grote aanrader en vanuit ons daarom ook een lovende recensie! Ze betalen binnen no-time uit en tot nu toe nog geen enkel probleem ondervonden met deze hypotheekverstrekker.

    Sterke punten
    Goede communicatie, betalen snel uit, kundig en vriendelijk personeel bij de klantenservice.

    Zwakke punten
    Nog geen ondervonden!

    Communicatie zeer stroef, zowel telefonisch als digitaal

    Review over Syntrus Achmea Hypotheken

    Vorige woning gefinancierd via ASR. Facturen werden zonder vragen overgemaakt; vertrouwen klant / hypotheekverstrekker was groot. Nu bij Syntrus heel veel gezeik, bij elke factuur twijfelen ze of wijzen ze af. Telkens met een vage reden. Bijvoorbeeld: in offerte stond 4.000 euro, eindfactuur is 4.400 euro. Het bedrag dat overschreden wordt: zelf eerst betalen. Of: het betreft een buitenlands rekeningnummer: dat vergoeden we niet. Eerst zelf overmaken. (We wonen aan de Belgische grens: natuurlijk hebben we buitenlandse onderaannemers). En dan weigeren ze, maar informeren ze ons niet; daar moeten we zelf achteraan. Contact met diverse medewerkers, die allemaal wat anders zeggen.
    Ook de mynsyntrus-app of online betalen is zeer stroef. Vaak krijgen we bij het inloggen een foutmelding: technische fout, is de melding. Diverse devices geprobeerd, telkens zelfde melding. Zondagochtend: die melding. Zondagavond, nog steeds. Maandagmiddag. Nog steeds. Zeer frusterend als je je rekeningen wilt betalen. Ook de keuzemogelijkheden in mijnsyntrus zijn minimaal, beperkt, onlogisch en lastig. Erg onoverzichtelijk allemaal

    Slecht bereikbaar!

    Review over Syntrus Achmea Hypotheken

    Heb al meerdere keren contact proberen te krijgen met de klantenservice. Telefonisch krijg ik al weken te horen: erg druk, 7 wachtenden voor u. Per mail krijg ik 3 weken later pas een reactie. Erg slechte service zo. Voorheen zat ik bij ABN AMRO en daar kon je per direct terecht. Je wilt toch snel een antwoord op je hypotheek vraagstukken en bouwdepot...

    Sterke punten
    Nog niet gevonden

    Zwakke punten
    Niet bereikbaar

    Netjes geregeld

    Review over Florius

    Na het overlijden van mijn man gebeld door Florius. Ik had totaal geen idee hoe alles met hypotheken werkt.
    Alles werd mij prima uitgelegd, ik kreeg goede punten aangeleverd die ik met mijn adviseur kon bespreken. Werd vriendelijk te woord gestaan.
    Mijn hypotheek omzetten en rente herzien ging vlot binnen een dag.
    Ik heb een goede ervaring met Florius, kan het aanbevelen.

    Zwakke punten
    Geen

    Telefonisch Slecht Bereikbaar

    Review over Syntrus Achmea Hypotheken

    Meerdere keren gebeld, iedere keer krijg je het bandje er zijn nog 8 wachtende voor u, ook al heb je een half uur in de wacht gestaan.
    Heb inmiddels vraag gesteld via de website, over een extra aflossing die is gedaan, maar die tot op heden nog niet is verwerkt. Dus maar afwachten in onzekerheid

    Zwakke punten
    Slechte telefonische Bereikbaarheid en terugkoppeling

    Star, stug en arrogant en asociaal

    Review over Florius

    Doordat wij door omstandigheden per januari zonder inkomen te zitten heeft onze adviseur contact gezocht om hetgeen hij had bedacht te overleggen.

    "Stuur de casus maar in. Dan zullen wij daar op reageren" was het antwoord.

    De casus had als uitgangspunt dat ons inkomen per 1-1-2021 � 0,00 zou zijn en dat wij door het anders indelen van de hypotheekportefeuille zeker voor een jaar a anderhalf jaar gewoon onze lasten zouden kunnen betalen. De herindeling leverede ook nog eens een maandelijkse besparing op van � 300.

    De eerste acceptant vertelde er positief in te staan maar dat er nog een tweede beoordeling plaats moest vinden. Dit heeft twee weken geduurd.

    Na wekenlang getouwtrek, weer aanvullende documenten opleveren en niet nagekomen terugbelbeloftes kregen wij na 7 weken het verlossende telefoontje.

    "Wij kunnen u niet helpen want er is geen inkomen".

    Laat dit nu al vanaf het indienen van de casus bekend zijn. Dit was ook de aanleiding voor alles.

    Florius kiest er dus voor om ons met de hoge lasten te laten zitten en niet mee te willen in voorstellen ter verbetering die ook nog eens binnen alle regels (Wft) vallen,

    Nu kunnen moeten wij dus noodgewongen ons huis verkopen en een huurwoning zien te vinden. En die zijn er niet.

    Dankzij Florius zijn wij straks dus dakloos, met een vette BKR registratie achter de naam.



    Sterke punten
    Klanten frustreren, mensen de burn-out injagen en opzadelen met onoverkomelijke problemen.

    Het is gewoon asociaal en onbetrouwbaar schorem !!!

    Zwakke punten
    Niet nakomen van beloftes, niet mee willen denken, grote arrogantie en neerbuigendheid naar hun klanten.

    Wegblijven bij deze tent !!!

    Slecht bereikbaar

    Review over Syntrus Achmea Hypotheken

    Op zich nooit problemen gehad tot het moment dat ik een vraag voor een aflossingsnota had. Zowel met de mail geen reactie en telefonisch niet bereikbaar (overbezet). Ter wijl deze handeling toch een druk op de knop zou moeten zijn.\\r\\nSinds kort wel een online portal beschikbaar. dat is een goede zaak, alleen had hier dan ook de Proforma aflosingsnota berekening in gezet. Dat scheelt weer mail en telefoontjes beantwoorden.

    Sterke punten
    Goede rent icm looptijd.

    Zwakke punten
    Extra aflossen moet met formulier die je moet opvragen. Servicedesk per mail en telefonisch zeer slecht bereikbaar. Al met al geen aanrader.

    Zo slecht nog niet meegemaakt

    Review over CMIS Nederland

    Klant onvriendelijkheid, geen enkele medewerking om tot een goede oplossing voor de klant te komen. Accountmanager die na 4x vragen nog niet terugbelt. Niet adequaat reageren op mail of helemaal niet

    Sterke punten
    Ik weet ze niet

    Zwakke punten
    Zie de review

    Huis verkocht belegging polis geld terug krijgen!!!

    Review over BLG

    Wat een bende op tijd doorgeven medio begin september resterende bedrag nog niet terug. Onze notaris heeft meerdere malen moeten bellen dag voor de verkoop pas op rekening?!!! En nu nog de rest!?
    Ik raad dit bedrijf af voor hypotheken!!! Altijd trouw betaald.... ben blij dat onze huidige hypotheek niet bij deze maatschappij meer loopt... wachten op resteerde geld het maakt deze maatschappij niet uit... ligt op de grootte stapel mijn geld !!!??? Nooit meer de volksbankgroep!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Slechte service, onprofessioneel

    Review over Obvion

    Helaas kun je geen 0 sterren geven maar wat een ongelofelijk slordig, onfatsoenlijk bedrijf is dit.
    Vragen om rekeningnr aan te passen, dat 4 keer niet doen, dan pas op geirriteerde toon vertellen dat je een formulier moet invullen, geen formulier daarvoor mee sturen. Pas na 3 keer vragen een formulier krijgen. 3 keer moeten aanleveren en steeds de melding dat het iban nr niet klopt, verder niets. Op vragen, telefoontjes en mails geen antwoord krijgen maar wel aanmaningen.
    Blijkt dat ze zelf het verkeerde formulier hebben toegestuurd (Obvion ipv abp hypotheek) wat dan weer niet te lezen is op het formulier zelf.
    En denk je dat er dan een excuus komt? Nee hoor, een soort sneer ‘we zijn blij dat u nu eindelijk het formulier juist hebt ingevuld en zullen de wijziging doorvoeren’
    Echt bizar dat dit nog kan in deze tijd. 20 jaar klant en dan op zo’n manier behandeld worden.

    Sterke punten
    Geen kunnen ontdekken

    Zwakke punten
    Klantvriendelijkheid
    Acuratesse
    Probleem oplossend vermogen
    Eigen administratie niet op orde
    Ongeinteresseerde onprofessionele medewerkers