Reviews over Hypotheekverstrekkers


    Absoluut géén aanrader - Review over Pentrax

    Zeeg traag bedrijf. Medewerkers hebben de basiskennis niet om een simpele winst-en-verliesrekening of een jaarrekening te begrijpen. Steeds weer om nieuwe documenten vragen, die ze al veel eerder hadden kunnen opvragen. Weinig intelligente en professionele vragen stellen die aan mijn accountant gesteld moeten worden met alle kosten van dien. Onterecht meerkosten berekenen bij de eindfactuur en daar niet over in discussie willen gaan. Absoluut géén aanrader!

    Obvion gaat harteloos over lijken - Review over Obvion

    Als mensen reeds jaren de hypotheek netjes en op tijd hun lasten maandelijks betalen worden ze door 1 redelijk klein foutje onmiddellijk zonder enige empathie en zonder gesprekken gelijk uit de hypotheek gegooid en komt een gezin zonder dak boven hun hoofd op straat te staan. En wordt de woning door hun dwang met onderwaarde verkocht. Gezinnen de verdoemenis inwerken zijn ze goed in.

    Sterke punten
    Negatief standvastig

    Topper! - Review over Somers-Hypotheken

    Deze gevonden via Independer. Stond daar landelijk nummer 1 met prijs en kwaliteit. Ondanks de lage prijs heeft hij al onze verwachtingen overtroffen. De adviseur was vriendelijk, snel en zijn kennis was voor ons gevoel ver boven die van andere. Wij zijn onder andere bij Hypotheker en Hypotheekshop geweest.

    Sterke punten
    Reageert snel op vragen.

    Zwakke punten
    Als het al een zwakpunt is, Hij is niet formeel in zijn mail communicatie. je hebt het gevoeld dat een vriend je helpt mbt je hypotheek.

    Waardeloos bedrijf! 0 sterren - Review over Hypotrust

    We dachten lage rente.. maar wat heb ik me in dit bedrijf vergist. Alles doen om maar iets te vinden wat niet goed is om vervolgens zelf fouten te maken en tot overmaat van ramp staan wij als gezin met een kind van onder de 1 jaar op straat. Omdat hun het niet urgent genoeg vinden. Bah ik walg van dit bedrijf!

    Slechtste hypotheek verstrekker ooit - Review over Obvion

    Denken niet mee. Zijn alleen maar voor hun eigen haagje. Ga je naar een andere hypotheek verstrekker werken ze zelfs tegen. Ze mogen jou geen advies geven. Dat lijkt meer een makkelijk excuus om niks te hoeven zeggen dan dat het werkelijk is waarvoor het bedoelt is. Nooit en ook nooit meer.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    - Duurt allemaal lang - Krijgt niet de documenten waar je omvraagt - De verwerking van gegevens duurt een eeuwigheid. (bouwdepot van lopende lening aftrekken)

    ERG KLANT ONVRIENDELIJK - Review over Hypotrust

    Hypotrust maakt heel veel fouten en ze registreren je zomaar bij BKR voor een klein bedrag, ook al ben je jaren klant en de reden is een fout van hun. Dit krijg je niet ongedaan totdat je een advocaat inschakelt en kosten maakt. Echt waardeloos!

    Sterke punten
    Bij sommige producten lage rente

    Zwakke punten
    klant onvriendelijk, ze maken altijd fouten en niet te communiceren

    Nooit doen - Review over Hypotrust

    Ben er ook ingetuind . Ze adverteren met de laagste rente maar willen geen klanten . Wat een drama elke keer verzinnen ze weer een smoes om een document te krijgen. Ben er klaar mee wat een kut hypotheekverstrekker. Echt mensen noooooit doen !!!!

    Sterke punten
    Zijn er werkelijk niet

    Zwakke punten
    Te veel om op te noemen daar is de ruimte te klein voor om dat te beschrijven. Het is dat ik niet lager dan 1 ster kan doen.

    Reactie onderstaande slechte reviews - Review over Pentrax

    Wij betreuren onderstaande slechte reviews. Mogelijk geeft dit nieuwe klanten een slechte eerste indruk. Wij willen u erop wijzen dat wij wekelijks circa 100 aanvragen verwerken en helaas komt het daarbij voor dat niet elke klant tevreden is. Wij staan altijd open voor feedback en klanttevredenheid staat hoog in ons vaandel. Pentrax is de afgelopen twee jaar hard gegroeid. Het afgelopen jaar hebben wij veel energie gestoken in verbetering van onze dienstverlening. Wij zijn daarentegen trots dat vele honderden klanten die wekelijks worden bediend tevreden zijn . Wij hopen dat ook u dit zal gaan ervaren !

    Sterke punten
    Goed werkend portal waarin aanvraag ingediend kan worden, stukken aangeleverd kunnen worden en status gevolgd kan worden.

    Zwakke punten
    Aanvraag moet voldoen aan de normen van de geldverstrekker. Maatwerk is wat moeilijker.

    goede service. Snel een deskundige inkomensverklaring - Review over Pentrax

    Snelle service. Goed bereikbaar. Aardig geholpen !

    Sterke punten
    Snel reageren

    Zwakke punten
    Worden beperkt door regelgeving banken

    Tijd Rekken - Review over Pentrax

    Slecht , duurt ontzettend lang en iedere week vragen ze weer andere stukken, Inmiddels goedgekeurd maar rente ondertussen omhoog gegaan. Het heeft er alle schijn van dat ze tijd rekken. En als dat niet zo is waarom weet je dan niet bij het begin welke stukken er nodig zijn, dat is ook een slechte zaak.

    Denk goed na, voor je met deze hypotheek verstrekker in zee gaat. - Review over Florius

    Zeer slecht.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Geen enkele flexibiliteit.

    Stugheid ten top - Review over Florius

    Meerdere emails verzonden n.a.v. corona situatie, dat de aanvraag, niet verwerkt hoeft te worden. Telefonisch antwoord, want op mail wordt niet gereageerd. Dit kunnen we niet meer terugdraaien. Aanvraag van inkomsten ontvangen, weer gereageerd per mail. Ook telefonisch uitgelegd. Kan niet, u zet uzelf in moeilijke positie als er werkelijk iets nodig is. Huh ? Een correcte betaler die zichzelf in moeilijk positie brengt? en in Mei weer een brief over de ontbrekende stukken. De telefoon wederom genomen, krijgen jullie niet. Ik wil gewoon aflossen. Gaat niet mevrouw. 18 juni wederom brief, we hebben geen stukken ontvangen, we gaan automatisch incasseren vanaf eind juli. Telefoon wederom gepakt (overigens de behandelaar op de brief vermeld is nooit bereikbaar) waar moet ik het geld storten ? In oktober krijgt u een brief hierover. Mails worden niet beantwoord, juiste contactpersoon nooit gesproken. Niet aan te raden om hypotheek af te sluiten. Communicatie beneden alle peil.

    Zwakke punten
    Slechte communicatie.

    Corona? We straffen onze hypotheekhouders! - Review over Florius

    Zelfs in crisistijd weet je je hypotheekbetaling elke maand netjes te voldoen. Omdat dit echter niet exact op de geplande dag in de maand gebeurt (maar slechts enkele dagen later), word je 3 maanden geblokt op mijnflorius.nl. "U had een betalingsachterstand bij ons. Als de achterstand is voldaan, krijgt u na 3 maanden weer de mogelijkheid om voor uw rente te rentemiddelen". De mogelijkheid om te rentemiddelen (=verlaging maandbedrag =meer zekerheid voor Florius dat hypotheeknemer zijn maandelijkse lasten voldoet) wordt niet alleen geblokkeerd: je mag zelfs de details van je eigen lening niet meer inzien. Van enige empathie en flexibiliteit is geen sprake.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    - Niet meedenken - Niet flexibel

    Asociale opstelling in crisis tijd - Review over Florius

    Wat een stel idioten daar! Blijf weg van Florius! Ik heb een hypotheek en mocht voor 5 jaar onder de leegstandswet verhuren tijdens tijdelijk verblijf in het buitenland. We waren onze terugkeer aan het voorbereiden maar door de Corona crisis kunnen we voorlopig niet terug. Van die idioten daar mag ik niet meer verhuren en kom met een leegstaande woning te zitten. In tijden van crisis zou een hypotheek verstrekker de klant moeten helpen en niet meer stress creëren. Nogmaals, blijf weg van deze aso club.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Schofterige instelling, geen flexibiliteit

    Acceptatie proces duurt absurd lang. - Review over Munt Hypotheken

    Qua rente en voorwaarden erg gunstig echter de doorlooptijden zijn belachelijk. \\r\\n\\\"simpele oversluiting\\\" waarbij de gevraagde hypotheek nog onder 50% van de woningwaarde zit, het op inkomen géén enkel probleem is, liggen de stukken nu al 2 weken ter beoordeling. \\r\\nBelachelijk hoe lang het allemaal duurt. Vooral omdat ze zelf communiceren doorlooptijden te kennen van max 4 dagen.

    Sterke punten
    Voorwaarden en rente %

    Zwakke punten
    Doorlooptijden en communicatie

    Neem nooit hier een hypotheek! - Review over Hypotrust

    onze adviseur heeft voor ons Hypotrust geadviseerd. Deze voldeed aan onze wensen, zie hij. Stom van ons om ook die personen te vertrouwen. Wij hebben een hypotheek voor 20 jaar afgesloten en ondanks dat wij elk jaar 10% extra aflossen, gaat onze risico opslag NIET naar beneden! Ook nu de regering advisserd om extra hypotheek af te lossen om je schuld op oudere leeftijd te verlagen, laat Hypotrust je gewoon de boete betalen! Men heeft schijt aan de klanten! Wij adviseren een hypotheek te nemen bij Vereniging Eigenhuis! Onafhankelijk en van alle gesprekken krijg je een verslag. Bij Hypotheek Visie in Haarlem NIET en krijg je uiteindelijk Niet wat je wil en kan je naderhand ook GEEN aanspraak maken! Die adviseur noteerd NIKS, NADA. Laat alles wat je aan wensen hebt en bespreekt, schriftelijk vastleggen.

    Sterke punten
    GEEN

    Zwakke punten
    Men is er niet voor de klant. Hebben èèn ding, eigen belang.

    Nr 1 in onbetrouwbaar heid - Review over Florius

    5 maanden bezig om mijn hypotheek te verhogen. 1500 euro aan kosten. En aan het einde uitslag over 10 jaar is mij pensioen te laag. Voor 17.000 verhoging hypotheek. Nr 1 in onbetrouwbaar heid

    Sterke punten
    Aan het lijntje houden

    Zwakke punten
    Alles

    Een woord: waardeloos - Review over Florius

    Wat een waardeloze club mensen. Probleem met oversluiten; hautain, niet luisteren, schofterig te woord gestaan, verkeerde informatie verstrekken, niet terugbellen, slechte / geen communicatie gewoon liegen. Wat een schande deze club mensen.

    Sterke punten
    Dat ze op de een of andere manier mensen nog hypotheken af te sluiten/

    Zwakke punten
    Alles

    IVK - Review over Pentrax

    Aanleveren IVK kan sneller en zeker niet financieel correct in inzage voor IVK beoordeling wanneer het gaat om zakelijk inzicht.

    Sterke punten
    dat ze slecht bereikbaar zijn telefonisch , moment van aaname zijn een van de medewerkers of partime dienstverb en dus niet aanwezig of een senior moet het overnemen als het moeilijk wordt.

    te triest - Review over Florius

    florius maakt fout op fout, weigert te herstellen, is arrogant en blijft volharden in hun eigen fouten. klantenservice kunnen ze beter ontslaan (met name Bas D). verschuilen zich achter agv terwijl ze zelf hier juist mee de mist ingaan. geven geen antwoord. bellen niet terug kortom grootste baggerzooi die er bestaat

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    erg veel: communicatie, reflectievermogen, zelfinzicht, juridische kennis, klantvriendelijkheid, deskundigheid, zorgvuldigheid

    na aflossen hypotheek blijven ze incasseren van de aflossing - Review over Florius

    heb tot 2 December een Florius hypotheek gehad. die ik op deze dag volledig afgelost heb. Nu heb ik de grootste moeite om mijn spaar inleg terug te krijgen en er word nog elke maand de aflossing van mijn rekening afgeschreven. Diverse keren contact met hun gehad maar kom gewoon niet verder. Klacht ingediend en als antwoord krijg ik te horen dat ze niet zien wat ze verkeerd doen en dat ze de klacht ongegrond vinden. Vandaag weer geld van mijn rekening afgeschreven voor de aflossing van de hypotheek welke ik al sinds December niet meer heb. Klagen en bellen heeft geen zin want je krijgt niemand te spreken van het management. buiten het feit dat het een chaos daarzo is zijn het ook nog een stelletje leugenaars.

    Zwakke punten
    service afspraken nakomen

    Onbetrouwbaar - Review over Smartfee.nl

    Komt afspraken niet na, niet aan beginnen

    Sterke punten
    Slechte communicatie

    Verwarrende hypotheek verstrekker - Review over Florius

    Op de website kan je zien hoeveel hypotheek je kan krijgen op basis van inkomen. vervolgens in december 2019 florius benaderd voor een eerste gesprek. daarin kwam naar voren dat ik heb daadwerkelijk kon lenen. Nu in Januari wil ik spijkers met koppen slaan. Kan het in ene niet. Volgens de website wel. Nog maar eens gebeld. Het zou door andere omstandigheden kunnen komen. Ik vraag welke dan? Daar krijg ik dan geen antwoord op. Er is niets veranderd. Ik heb ook helpdesk medewerkers aan de lijn gehad maar die weten werkelijk niets en verwijzen door naar een adviseur. Mijn huidige Hypotheek loopt ook bij Florius. Helaas niet vrijwillig. Eerst was het ASR. de hypotheek werd doorverkocht aan de Directbank en die verkocht het weer aan Florius. Ik raad iedereen aan niet bij Florius een hypotheek te nemen. Zeer ongeorganiseerde Club.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Professionaliteit, klant meer of minder maakt niet uit, meedenken met de klant, Geen motivatie geven. De organisatie is zeer slecht. Communicatie is slecht.

    Hypotrust? Nooit doen. - Review over Hypotrust

    Tot mijn grote spijt ben ik in aanraking gekomen met Hypotrust. Eigenlijk beter kunnen zeggen Hypo (don't) trust. Naar mijn mening is het meest slechtste, traagste en meest anti-klantvriendelijk bedrijf. Als klant ben je niets voor het bedrijf. Ze zien jouw als een potentieel crimineel en fiscale waanbetaler. Bijna 90% van de transacties (betaling vanuit bouwdepot) zijn misgegaan, waren foutief afgehandeld, of te traag uitbetaald. Als klant ben je benadeeld van dat alles, maar hypotrus kan dan echter niets schelen. Zelfs als ik de naam hypotust nu hoor, word ik misselijk van. Ik persoonlijk zou niemand aanraden om met hypotrust zaken te doen.

    Sterke punten
    Geen een positive punt/ervaring.

    Zwakke punten
    Foutieve afhandeling van de betaling, traag, niet accuraat, geen vertrouwen in mensheid/klanten.

    Geen service ondanks al hele leven klant - Review over ABN Amro Hypotheek

    Al ons hele leven klant bij ABNAMRO. Eerder hadden we een private banker die je kon bellen als je iets wilde bv een hypotheek. Die wist alles van je situatie en kon in korte tijd alles voor je regelen. Zijn nu bezig om hypotheek af te sluiten ivm aankoop nw woning. Omdat de woning leeg staat en wij onze vorige woning al verkocht hebben, hadden we een sterke onderhandelingspositie bij verkopers. We kregen er aardig wat af onder voorwaarde dat we voor eind dec zouden overdragen. Dit was 3e week november. ABN gebeld voor afspraak hypotheek adviseur, aan tel uitgelegd dat we haast hebben. Wat denk je, we kregen geen afspraak omdat de assistent aan de telefoon van te voren wist dat voor einde jaar niet haalbaar was. Op mijn vraag om me toch even door te verbinden naar adviseur om de situatie uit te leggen werd negatief gereageerd. De assistent wist zeker dat het niet zou lukken dus weigerde met deze vraag mij door te verbinden. Ben dus zelfs niet zover gekomen om met een hyp. adviseur te overleggen...Ze dwingen je om naar een andere bank over te stappen. Wat een super slechte dienstverlening en dat na 40 jaar klant te zijn en aardig vermogen te hebben, zowel zakelijk als prive lopen alle rekeningen en vorige hypotheken bij hen.

    Zwakke punten
    op hun site beloven ze dat je afspraak kunt maken met hyp adviseur, je komt niet verder dan een assistent die dan ook nog niets van je weet als hij belt (terwijl alle gegevens bij hen bekend zijn.