Hypotrust is zelf geen bank, wel een hypotheekverstrekker. Sinds 1993 is Hypotrust actief op de Nederlandse hypotheekmarkt. Hypotrust is een onderdeel van Quion Hypotheekbemiddeling BV. De hypotheekverstrekker heeft zelf geen adviseurs, maar biedt haar producten aan via onafhankelijke tussenpersonen.

Hypotrust Reviews

    Hypotrust: waardeloos

    Half juni heb ik een 2-delige hypotheek via mijn financieel adviseur bij Hypotrust aangevraagd, en pas 21 oktober (!!) is eea echt rond.
    Hierbij mijn ervaring met hun stugge en klantonvriendelijke foutgevoelige superlange werkwijze:

    Ik zal hier proberen het weerbarstige verloop van mijn hypotheekaanvraag en al zijn hobbels te omschrijven, zoals ik aan Hypotrust gemeld heb:
    - Half juni wordt mijn 2-delige hypotheek door mijn financieel adviseur bij u aangevraagd.
    - Deze informeert mij dat Hypotrust wel erg langzaam is in haar afhandeling. Maar ik ben dan al bijna 7 jaar klant bij Hypotrust, naar tevredenheid, en geef jullie het voordeel van de twijfel.
    - We moeten zeer lang wachten op een 1e offerte. Zelfs langer dan de adviseur vreesde�
    - In deze 1e offerte kloppen de 2 belangrijkste getallen niet: het rentepercentage én de rentevaste periode. Zeer opmerkelijk.
    - Mijn adviseur moet dan veel inspanningen doen om jullie duidelijk te maken dat ik recht heb op het rentepercentage van het moment van aanvragen. Wat ontzettend vreemd is dat dit moet, tenslotte is dit gebruikelijk.
    - Er wordt een 2de versie aangevraagd: wederom kloppen de getallen niet!
    - Er wordt een 3de versie aangevraagd: wederom kloppen de getallen niet!
    - Er wordt een 4de versie aangevraagd (of mss nog meer, ik ben de tel kwijt), waarbij ineens mijn rekeningnummer niet meer klopt! Welke er eerst wel juist in heeft gestaan!
    - Bij alle versies krijg ik de opdracht de wijzigingen met pen aan te geven. a = met pen! b = is dat niet jullie taak? c = en dan nog worden de getallen niet juist verbeterd.
    - Het is steeds enorm lang wachten (+ 1 maand) op een nieuwe versie, telkens weer! Je krijgt het gevoel dat je steeds onderaan de stapel wordt gelegd, en dat kan dan ook bijna niet anders. En dat om fouten die jullie hebben gemaakt!
    - Ik bevond me toentertijd al in de stressvolle situatie van een scheiding. En met jullie super trage afhandeling doen jullie hier echt geen bijdrage aan!
    - Doordat jullie er zo extreem lang over doen, ben ik tot 2x toe genoodzaakt diverse documenten opnieuw in te sturen. Daar heb je ten tijde van je scheiding echt geen behoefte aan. Daarnaast moest ik ook hiervoor andere partijen, zoals mijn werkgever, tot 3x toe om hetzelfde document vragen, wat aldaar ook niet gewaardeerd werd.
    - Het komt dan tevens vreemd over dat ik van alles opnieuw moet insturen, terwijl jullie je eigen administratie niet op orde hebben.
    - Dus: ik geef jullie het voordeel van de twijfel, jullie maken er om onverklaarbare redenen een potje van, wat mij veel extra stress heeft bezorgd. En niet alleen mij.

    Hypotrust reageert op mijn klacht met dat ze vinden dat �het dossier en de werkwijze prima verlopen is.� Fijn dat ze zo tevreden zijn over zichzelf, maar het gaat er meestal om of de KLANT tevreden is�

    Erg jammer is dat Hypotrust alleen maar oog heeft voor het proces, de cijfers. En niet voor het persoonlijke leed, de stress, die de manier van werken van Hypotrust heeft veroorzaakt. Treurig.
    Ze zijn duidelijk van de cijfers, niet van de mensen.

    Ik raad Hypotrust logischerwijs van harte af. Wees gewaarschuwd.

    Sterke punten
    Geen.

    Zwakke punten
    Zie hierboven

    1 ster veel teveel

    De klant vriendelijkheid bij hypotrust is heel ver te zoeken. Ze maken fout na fout. Luisteren niet, beantwoorden de vragen niet of niet volledig. We heb er heel veel spijt van dat we destijds gekozen hebben voor deze hypotheek verstrekker!
    Ook hebben we klacht(en) neer gelegd bij de klachtenafdeling. In eerst instantie was deze er niet/niet bereikbaar volgens de "klachtenservice". Toen was er door G. van Gilst hoop dat er oplossingen en duidelijk zou komen. Maar niets is minder waar.
    Het eerste punt waar hypotrust (deels terecht) over viel, was dat de devlaratie niet goed ingevuld was, maar het opmerkelijke was wel dat dat bovenstaande kwestie niet aanwezig was bij de eerste declaratie.
    Na een bepaalde tijd was ons geduld en vertrouwen op in G. van Gilst.
    We hebben aangegeven dat we mijn zijn directe leidinggevende in contact willen komen omdat Gertjan van Gilst niet serieus genomen word als klachten behandelaar, en ook de niet naar kant luister. En ook deze was er in eerste instantie niet. Wel raar maar toch was er wel iemand genaamd Richard verboom. Deze was volgens de "echte" leidinggevende Gerald Breugem wel de beste. Maar de drie daltons kunnen alle drie niet luister en juiste antwoorden geven. Ook andere instanties kunne hier iets aan of mee doen. Een "geluk" is er wel dat wij miet de enige klanten zijn die er in getrapt zijn. Wat er op internet staat komt over een met onze beleving.

    DUS WE ZEGGEN NIET IN ZEE GAAN MET DIE WAARDELOOS BEDRIJF.

    de punten hier boven genoemd zijn jammer genoeg niet de enige.

    Sterke punten
    Lieggen en bedriegen kunne ze goed

    Waardeloos bedrijf! 0 sterren

    We dachten lage rente.. maar wat heb ik me in dit bedrijf vergist. Alles doen om maar iets te vinden wat niet goed is om vervolgens zelf fouten te maken en tot overmaat van ramp staan wij als gezin met een kind van onder de 1 jaar op straat. Omdat hun het niet urgent genoeg vinden. Bah ik walg van dit bedrijf!

    ERG KLANT ONVRIENDELIJK

    Hypotrust maakt heel veel fouten en ze registreren je zomaar bij BKR voor een klein bedrag, ook al ben je jaren klant en de reden is een fout van hun. Dit krijg je niet ongedaan totdat je een advocaat inschakelt en kosten maakt. Echt waardeloos!

    Sterke punten
    Bij sommige producten lage rente

    Zwakke punten
    klant onvriendelijk, ze maken altijd fouten en niet te communiceren

    Nooit doen

    Ben er ook ingetuind . Ze adverteren met de laagste rente maar willen geen klanten . Wat een drama elke keer verzinnen ze weer een smoes om een document te krijgen. Ben er klaar mee wat een kut hypotheekverstrekker. Echt mensen noooooit doen !!!!

    Sterke punten
    Zijn er werkelijk niet

    Zwakke punten
    Te veel om op te noemen daar is de ruimte te klein voor om dat te beschrijven. Het is dat ik niet lager dan 1 ster kan doen.

    Neem nooit hier een hypotheek!

    onze adviseur heeft voor ons Hypotrust geadviseerd. Deze voldeed aan onze wensen, zie hij.
    Stom van ons om ook die personen te vertrouwen. Wij hebben een hypotheek voor 20 jaar afgesloten en ondanks dat wij elk jaar 10% extra aflossen, gaat onze risico opslag NIET naar beneden! Ook nu de regering advisserd om extra hypotheek af te lossen om je schuld op oudere leeftijd te verlagen, laat Hypotrust je gewoon de boete betalen! Men heeft schijt aan de klanten! Wij adviseren een hypotheek te nemen bij Vereniging Eigenhuis! Onafhankelijk en van alle gesprekken krijg je een verslag. Bij Hypotheek Visie in Haarlem NIET en krijg je uiteindelijk Niet wat je wil en kan je naderhand ook GEEN aanspraak maken! Die adviseur noteerd NIKS, NADA. Laat alles wat je aan wensen hebt en bespreekt, schriftelijk vastleggen.

    Sterke punten
    GEEN

    Zwakke punten
    Men is er niet voor de klant. Hebben èèn ding, eigen belang.

    Hypotrust? Nooit doen.

    Tot mijn grote spijt ben ik in aanraking gekomen met Hypotrust. Eigenlijk beter kunnen zeggen Hypo (don't) trust. Naar mijn mening is het meest slechtste, traagste en meest anti-klantvriendelijk bedrijf. Als klant ben je niets voor het bedrijf. Ze zien jouw als een potentieel crimineel en fiscale waanbetaler. Bijna 90% van de transacties (betaling vanuit bouwdepot) zijn misgegaan, waren foutief afgehandeld, of te traag uitbetaald. Als klant ben je benadeeld van dat alles, maar hypotrus kan dan echter niets schelen. Zelfs als ik de naam hypotust nu hoor, word ik misselijk van. Ik persoonlijk zou niemand aanraden om met hypotrust zaken te doen.

    Sterke punten
    Geen een positive punt/ervaring.

    Zwakke punten
    Foutieve afhandeling van de betaling, traag, niet accuraat, geen vertrouwen in mensheid/klanten.

Bezoek Hypotrust

Schrijf een review