Florius is gespecialiseerd in hypotheken en woongerelateerde verzekeringen. Florius, voorheen bekend als Bouwfonds, is een handelsnaam van ABN AMRO Hypotheken Groep, onderdeel van ABN AMRO. Goedkoop verhuizen Utrecht


Florius Reviews

    Klantonvriendelijk

    Florius is een bijzonder klantonvriendelijke instelling. De medewerkers zijn ook niet genoeg onderlegd. Weten vaak niet antwoord te geven op de eenvoudige financiële vragen. Daarnaast zijn ze niet bereid mee te denken voor het zoeken naar oplossingen. Ook leggen ze informatie van hun eigen website naast zich neer. Of geven er een andere , weerlegbare, uitleg aan, welke hen beter uit komt. Kortom de klant wordt totaal niet serieus genomen.

    Sterke punten
    Blijven ondanks alles beleefd.

    Zwakke punten
    Klantonvriendelijk, niet empathisch, niet deskundig, komen afspraken niet na, tonen geen begrip.

    Even verder kijken

    Wanneer het niet hoeft, dan net met deze dochter van ABNAMRO in zee gaan. Zit er niet voor de klant.
    Stug, inflexibel en rekenen maar 1 kant op. Inmiddels twee van dergelijke ervaringen op hele normale service vragen omtrent nieuwe rente vast periode en vooruitbetalen rente. Ik schrik van de inhoud van veel van deze reviews.

    Sterke punten
    Niet bekend

    Zwakke punten
    Nutteloos om aan te dragen

    Florius AFRADER!

    het proces tot hypotheek aanvraag duurde enorm lang en voorwaarden en hypotheek bedrag wijzigde steeds in het proces. Onzede datum wens van ons was eind nov 2021 voorbij midden jan 2022. Waardoor onze bouw 2 keer is uitgesteld en wij stevige extra kosten hebben gemaakt. Daarna geen enkele tegemoedkoming of invloed op de tijdlijn van de bank.
    doen zeker hun best voor je maar invloed is beperkt.
    mijn Advies ga hier niet naar toe voor een (complexere) hypotheek.

    Sterke punten
    NIETS

    Zwakke punten
    Komen afspraken niet na, lastog ,ee te communiceren, wijzigen voorwaarden etc in het proces

    Star, stug en arrogant en asociaal

    Doordat wij door omstandigheden per januari zonder inkomen te zitten heeft onze adviseur contact gezocht om hetgeen hij had bedacht te overleggen.
    "Stuur de casus maar in. Dan zullen wij daar op reageren" was het antwoord.
    De casus had als uitgangspunt dat ons inkomen per 1-1-2021 � 0,00 zou zijn en dat wij door het anders indelen van de hypotheekportefeuille zeker voor een jaar a anderhalf jaar gewoon onze lasten zouden kunnen betalen. De herindeling leverede ook nog eens een maandelijkse besparing op van � 300.
    De eerste acceptant vertelde er positief in te staan maar dat er nog een tweede beoordeling plaats moest vinden. Dit heeft twee weken geduurd.
    Na wekenlang getouwtrek, weer aanvullende documenten opleveren en niet nagekomen terugbelbeloftes kregen wij na 7 weken het verlossende telefoontje.
    "Wij kunnen u niet helpen want er is geen inkomen".
    Laat dit nu al vanaf het indienen van de casus bekend zijn. Dit was ook de aanleiding voor alles.
    Florius kiest er dus voor om ons met de hoge lasten te laten zitten en niet mee te willen in voorstellen ter verbetering die ook nog eens binnen alle regels (Wft) vallen,
    Nu kunnen moeten wij dus noodgewongen ons huis verkopen en een huurwoning zien te vinden. En die zijn er niet.
    Dankzij Florius zijn wij straks dus dakloos, met een vette BKR registratie achter de naam.

    Sterke punten
    Klanten frustreren, mensen de burn-out injagen en opzadelen met onoverkomelijke problemen.
    Het is gewoon asociaal en onbetrouwbaar schorem !!!

    Zwakke punten
    Niet nakomen van beloftes, niet mee willen denken, grote arrogantie en neerbuigendheid naar hun klanten.
    Wegblijven bij deze tent !!!

    Denk goed na, voor je met deze hypotheek verstrekker in zee gaat.

    Zeer slecht.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Geen enkele flexibiliteit.

    Stugheid ten top

    Meerdere emails verzonden n.a.v. corona situatie, dat de aanvraag, niet verwerkt hoeft te worden. Telefonisch antwoord, want op mail wordt niet gereageerd. Dit kunnen we niet meer terugdraaien. Aanvraag van inkomsten ontvangen, weer gereageerd per mail. Ook telefonisch uitgelegd. Kan niet, u zet uzelf in moeilijke positie als er werkelijk iets nodig is. Huh ? Een correcte betaler die zichzelf in moeilijk positie brengt? en in Mei weer een brief over de ontbrekende stukken. De telefoon wederom genomen, krijgen jullie niet. Ik wil gewoon aflossen. Gaat niet mevrouw.
    18 juni wederom brief, we hebben geen stukken ontvangen, we gaan automatisch incasseren vanaf eind juli. Telefoon wederom gepakt (overigens de behandelaar op de brief vermeld is nooit bereikbaar) waar moet ik het geld storten ? In oktober krijgt u een brief hierover.
    Mails worden niet beantwoord, juiste contactpersoon nooit gesproken.
    Niet aan te raden om hypotheek af te sluiten. Communicatie beneden alle peil.

    Zwakke punten
    Slechte communicatie.

    Corona? We straffen onze hypotheekhouders!

    Zelfs in crisistijd weet je je hypotheekbetaling elke maand netjes te voldoen. Omdat dit echter niet exact op de geplande dag in de maand gebeurt (maar slechts enkele dagen later), word je 3 maanden geblokt op mijnflorius.nl.
    "U had een betalingsachterstand bij ons. Als de achterstand is voldaan, krijgt u na 3 maanden weer de mogelijkheid om voor uw rente te rentemiddelen". De mogelijkheid om te rentemiddelen (=verlaging maandbedrag =meer zekerheid voor Florius dat hypotheeknemer zijn maandelijkse lasten voldoet) wordt niet alleen geblokkeerd: je mag zelfs de details van je eigen lening niet meer inzien. Van enige empathie en flexibiliteit is geen sprake.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    - Niet meedenken
    - Niet flexibel

    Asociale opstelling in crisis tijd

    Wat een stel idioten daar! Blijf weg van Florius! Ik heb een hypotheek en mocht voor 5 jaar onder de leegstandswet verhuren tijdens tijdelijk verblijf in het buitenland. We waren onze terugkeer aan het voorbereiden maar door de Corona crisis kunnen we voorlopig niet terug. Van die idioten daar mag ik niet meer verhuren en kom met een leegstaande woning te zitten. In tijden van crisis zou een hypotheek verstrekker de klant moeten helpen en niet meer stress creëren. Nogmaals, blijf weg van deze aso club.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Schofterige instelling, geen flexibiliteit

    Nr 1 in onbetrouwbaar heid

    5 maanden bezig om mijn hypotheek te verhogen. 1500 euro aan kosten. En aan het einde uitslag over 10 jaar is mij pensioen te laag. Voor 17.000 verhoging hypotheek. Nr 1 in onbetrouwbaar heid

    Sterke punten
    Aan het lijntje houden

    Zwakke punten
    Alles

    Een woord: waardeloos

    Wat een waardeloze club mensen. Probleem met oversluiten; hautain, niet luisteren, schofterig te woord gestaan, verkeerde informatie verstrekken, niet terugbellen, slechte / geen communicatie gewoon liegen. Wat een schande deze club mensen.

    Sterke punten
    Dat ze op de een of andere manier mensen nog hypotheken af te sluiten/

    Zwakke punten
    Alles

    te triest

    florius maakt fout op fout, weigert te herstellen, is arrogant en blijft volharden in hun eigen fouten. klantenservice kunnen ze beter ontslaan (met name Bas D). verschuilen zich achter agv terwijl ze zelf hier juist mee de mist ingaan. geven geen antwoord. bellen niet terug kortom grootste baggerzooi die er bestaat

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    erg veel: communicatie, reflectievermogen, zelfinzicht, juridische kennis, klantvriendelijkheid, deskundigheid, zorgvuldigheid

    na aflossen hypotheek blijven ze incasseren van de aflossing

    heb tot 2 December een Florius hypotheek gehad. die ik op deze dag volledig afgelost heb. Nu heb ik de grootste moeite om mijn spaar inleg terug te krijgen en er word nog elke maand de aflossing van mijn rekening afgeschreven. Diverse keren contact met hun gehad maar kom gewoon niet verder. Klacht ingediend en als antwoord krijg ik te horen dat ze niet zien wat ze verkeerd doen en dat ze de klacht ongegrond vinden. Vandaag weer geld van mijn rekening afgeschreven voor de aflossing van de hypotheek welke ik al sinds December niet meer heb. Klagen en bellen heeft geen zin want je krijgt niemand te spreken van het management.

    buiten het feit dat het een chaos daarzo is zijn het ook nog een stelletje leugenaars.

    Zwakke punten
    service
    afspraken nakomen

    Verwarrende hypotheek verstrekker

    Op de website kan je zien hoeveel hypotheek je kan krijgen op basis van inkomen. vervolgens in december 2019 florius benaderd voor een eerste gesprek. daarin kwam naar voren dat ik heb daadwerkelijk kon lenen. Nu in Januari wil ik spijkers met koppen slaan. Kan het in ene niet. Volgens de website wel. Nog maar eens gebeld. Het zou door andere omstandigheden kunnen komen. Ik vraag welke dan? Daar krijg ik dan geen antwoord op. Er is niets veranderd.
    Ik heb ook helpdesk medewerkers aan de lijn gehad maar die weten werkelijk niets en verwijzen door naar een adviseur.
    Mijn huidige Hypotheek loopt ook bij Florius. Helaas niet vrijwillig. Eerst was het ASR. de hypotheek werd doorverkocht aan de Directbank en die verkocht het weer aan Florius.

    Ik raad iedereen aan niet bij Florius een hypotheek te nemen. Zeer ongeorganiseerde Club.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Professionaliteit, klant meer of minder maakt niet uit, meedenken met de klant, Geen motivatie geven. De organisatie is zeer slecht. Communicatie is slecht.

Bezoek Florius

Schrijf een review